Dėl darbuotojų biurą padalijo per du miestus ir neapsiriko

2018m. gegužės 21d.

Mindaugas Žemaitis, UAB „Axis Auto“ direktorius, bendraturtis: „Mūsų ekspedijuojami automobilvežiai važinėja tik Vakarų Europoje – į Lietuvą grįžta nebent remontui ar techninei apžiūrai.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr. 

Rasa Dževeckytė „Verslo žinios“ 

Jei geram specialistui iš Kauno pasiūlai darbą sostinėje, jis kažin ar susivilios. Todėl UAB „Axis Auto“ biurus turi abiejuose miestuose, be to, išlošia dvigubai: kai darbuotojai yra šalia svarbiausių partnerių, visada paprasčiau susitarti. 

„Atrodytų, kad šiais laikais visus reikalus galima tvarkyti telefonu ar internetu. Tačiau iš tikrųjų gyvas kontaktas yra kur kas svarbesnis. Todėl, turėdami biurus Vilniuje ir Kaune, kaipmat galime reaguoti ir, jei reikia, susitikti su klientais. Be to, kai kartą su partneriu susitinki gyvai, paskui ir bendravimas tampa visiškai kitoks“, – aiškina Mindaugas Žemaitis, bendrovės „Axis Auto“ direktorius, bendraturtis.

Kitas svarbus dalykas – taip lengviau rasti gerų specialistų, nes dvigubai išsiplečia paieškos zona: retas vilnietis dairosi darbo Kaune, ir atvirkščiai. O kai biurai ir čia, ir ten, įmonės darbo skelbimai nepraslysta pro akis.

Bendrovėje dirba 11 žmonių, iš jų 7 – Kaune. Įmonės vadovas neneigia, kad išlaikyti du biurus kainuoja šiek tiek daugiau nei vieną.

„Tačiau nedaug, nes jei dirbtume tik Vilniuje, vis tiek darbuotojams reikėtų darbo vietų, taigi tektų nuomotis didesnį biurą“, – sako pašnekovas.

Valdyti biurų darbą skirtinguose miestuose, anot jo, visiškai nesudėtinga, nes naudojamas internetas, prie kurio prisijungusios visos įmonės, priklausančios „Axis Transport“ grupei, skaipas, kitos programos. Taip pat bendrovės turi verslo valdymo programą, kuri leidžia matyti, kas ką daro, kas jau padaryta.

„Žinoma, pats kiekvieną savaitę irgi į Kauną nuvažiuoju susitikti su darbuotojais, aptarti reikalų“, – priduria p. Žemaitis.

Suvienijo patirtį

„Axis Auto“ buvo įkurta 2012 m. Verslininkas pasakojo, kad prasidėjus ekonominiam sunkmečiui, daug transporto bendrovių bankrutavo, todėl rinkoje atsirado nebrangių transporto priemonių, kurios buvo įsigytos lizingu ar už paskolas ir po bankrotų parduodamos antrinėje rinkoje.

„Tuo metu naujas automobilvežis kainavo apie 150.000 Eur, o metų senumo galėjai įsigyti už 40.000 Eur. Su bičiuliu investavome į keliolika automobilvežių ir įkūrėme įmonę, užsiimančią automobilių gabenimu“, – pasakoja pašnekovas.

Įmonei vadovauti stojo p. Žemaičio bičiulis, o jis pats ieškojo kitų kelių verslui plėsti. Šie suvedė su buvusiu bendraklasiu Tomu Degučiu, kuris jau buvo įkūręs ekspedijavimo įmonę „Axis Transport“, bendrovė stipriai plėtėsi.

„Jis turėjo daug ekspedijavimo žinių, aš šį tą išmaniau apie automobilių pardavimą. Todėl suvienijome patirtį ir įkūrėme „Axis Auto“. Svarbiausia, kad mūsų su Tomu vertybės ir požiūriai į verslą sutapo: esame sąžiningi, reiklūs sau ir kitiems, atsakingi, disciplinuoti“, – pasakoja verslininkas.

Moka kooperuotis

Toks požiūris į verslą, anot p. Žemaičio, ir buvo pagrindinis veiksnys, leidęs įmonei stabiliai augti. Pernai „Axis Auto“ apyvarta buvo 5,15 mln. Eur, 2016 m. – 4,44 mln. Eur. Įmonė pateko į „Gazelė 2017“ – sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą.

Kitą svarbų dalyką verslininkas nurodo partnerystę.

Esame tarpininkai tarp automobilių gamintojų ir vežėjų. Todėl turime užtikrinti, kad ir kroviniai būtų pristatyti saugiai bei laiku, ir kad vežėjams juos gabenti būtų pelninga. Niekad nesivaikome momentinio pelno. Būna, kad norima gabenti tokia kryptimi, iš kurios vežėjas neturėtų krovinio vežti atgal. Todėl mes arba užtikriname, kad jiems nereikėtų grįžti tuščiomis, arba tokio užsakymo neapsiimame“, – aiškina pašnekovas.

Toks požiūris padėjo pelnyti vežėjų pasitikėjimą, todėl, prireikus vykdyti didesnį projektą, įmonė be vargo gali pasiūlyti 30–50 automobilvežių – tai leidžia gauti vertingų užsakymų.

„Axis Auto“ teikia paslaugas verslui, dažniausiai gabena naujus automobilius.

„Jų pardavimai nuolat auga, daugėja ir užsakymų. Žinoma, ir konkurentų randasi vis daugiau, bet mes savo vardą jau pelnėme. Dažniausiai mūsų ekspedijuojami automobilvežiai važinėja tik Vakarų Europoje – į Lietuvą grįžta nebent remonto ar techninei apžiūrai“, – sako verslininkas.

Reikia susikalbėti

Kadangi paslaugos pirkėjai yra užsieniečiai, įmonės vadybininkai šalia anglų kalbos dažniausiai moka ir kitą užsienio kalbą – vokiečių, ispanų. Šiuo metu ypač daug užsakymų gaunama iš prancūzų ir italų bendrovių.

„Šiose šalyse angliškai kalba ne kiekvienas, todėl mums žūtbūt reikia rasti žmonių, mokančių šias kalbas. Kreipėmės ir į universitetus, ieškome per pažįstamus, bet kol kas nesėkmingai. Net jei atsirastų tų kalbų mokantis žmogus ne iš transporto sektoriaus, esame nusiteikę jį išmokyti dirbti, svarbu, kad sutaptų vertybės“, – tvirtina p. Žemaitis.

Įmonėje vidutinis atlyginimas kovo mėnesį buvo 1.286 Eur.

Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2018/05/21/del-darbuotoju-biura-padalijo-per-du-miestus-ir-neapsiriko#ixzz5GCkGWLXY