Tikslus matuos maratono kilometrais

2011m. lapkričio 25d.

Logistikos ir transportavimo paslaugų UAB „Axis Transport“ darbuotojai, norėdami įrodyti sau ir kitiems, kad jų komanda yra ne tik stipri, bet gali pasiekti net ambicingiausius tikslus, užsiregistravo dalyvauti kitųmetų Berlyno maratone. Kad įveiktų 42,195 km, entuziastai renkasi 4 kartus per savaitę ir kantriai treniruojasi. Verslo konsultantai tokįsumanymą vadina išmoningu, nes sprendimas gali duoti įvairialypės naudos tiek patiems darbuotojams, tiek įmonei.

„Versle pardavimai – kaip bėgimas. Sprintą gali nubėgti daugelis, t. y. pasiekti trumpalaikių rezultatų. O norintieji įveikti maratoną turi jam rengtis negailėdami jėgų. Dalis mūsų kolektyvo noriįrodyti, kad tokiam iššūkiui esame subrendę, tad jau kuris laikas po darbo renkamės sostinės Vingio parke ir ten liejame prakaitą treniruotėse“,– pasakoja Tomas Degutis, UAB „Axis Transport“ Pardavimo skyriaus vadovas. Nors maratonas Berlyne įvyks tik kitų metų rugsėjį, jam intensyviai rengiasi jau dabar – treniruotės vyksta 4 kartus per savaitę. Anot Norberto Akromo, įmonės pardavimų vadybininko bei būsimo maratono dalyvio, sprendimas įveikti ilgą distancijąsusijęs su įmonės strategija ir vizija. „Mūsų,ekspeditorių, darbe kartais net sekundė yra aukso vertės. Tačiau jei ja apsiribotume, nežinotume, kaip gyvensime rytoj. Todėl dirbdami kasdienį darbą žvelgiame toli į ateitį ir dėliojame, kur ir kokia mūsų įmonė bus po metų, dvejų ar penkerių. Juk bėgdamas maratonąirgi nematai, kur yra finišas, tik turi tikslą ir nori jįpasiekti“, – aiškina jis. Įmonės komanda jėgas žada išbandyti ir naujamečiame Vilniaus bėgime – vien tik treniruotis neužtenka, norisi ir pasivaržyti. Vis dėlto pagrindinis akcentas– Berlyno maratonas. Būtent jis pasirinktas dėl to, kad, patyrusiųbėgikų teigimu, dalyvavimas jame labiausiai įkrauna emociškai, tarsiįgaunamas antras kvėpavimas, nes yra dešimtys tūkstančiųdalyvių, kurių bėgimą kasmet stebi apie 1 mln. žiūrovų. Stiprės pasitikėjimas Verslo konsultantai, išgirdę apie tokį darbuotojųsprendimą ir įmonės palaikymą, teigia yra maloniai nustebinti. „Mano galva, toks sumanymas iš tiesų yra ne tik originalus, bet ir išmoningas. Ir jis apima keletą aspektų. Pirmiausia sustiprės bendradarbiavimas tarp kolegų, nes jie daug laiko praleis kartu. Nesvarbu, kad bėgios uždusę, suprakaitavę, bet bendras tikslas juos suartins. O praktika rodo, kad tose įmonėse, kuriose stiprus tarpusavio supratimas, investicijų grąža yra 3 kartus didesnė nei tose bendrovėse, kuriose bendravimo kultūra nėra tokia ryški“, – komentuoja Rytis Juozapavičius, konsultacijų įmonės „FranklinCovey“ mokymų lektorius. Kitas dalykas – judėjimas skatina smegenų veiklą. O jei jį dar lydi ryšys su bendraminčiais, toks žmogus pasieks kur kas geresniųrezultatų nei tas, kas darbe retai pakyla nuo savo darbo stalo. „Malonu, kad lietuviško kapitalo bendrovė palaiko tokią iniciatyvą. Paprastai rūpintis ir netradiciškai motyvuoti darbuotojus yra labiau būdinga skandinaviškoms bendrovėms, o šis pavyzdys rodo, kad ir vietinių įmoniųvadovai nestokoja originalumo bei noro, kad žmonės jaustųsi geriau“, –mano konsultantas. Jis pataria netgi išmatuoti, kaip pasikeitėorganizacijos kultūra vykdant šį projektą, – tam galima pritaikytiįvairių metodikų. Ir net jei maratone įmonės atstovai nepriblokšsportiniais rezultatais, jų pastangos nenueis veltui, nes, p. Juozapavičiaus nuomone, santykiai tarp kolegų bus gerokai sustiprėję, o tai, kaip minėta, įmonės rezultatus gali pagerinti netgi kelis kartus. Pradeda nuo savęs Įveikti kelias dešimtis kilometrų tikrai sugebėtų ne kiekvienas. Todėl maratonui pasiryžo tik 5 įmonės atstovai. Vis dėlto „Axis Transport“ darbuotojai, kurių yra 33, gali rasti ir kitokios veiklos, padedančios ne tik įprasminti save, bet ir pajusti bendrą dvasią su kolegomis. „Sugalvojame vis naujųiniciatyvų. Tai einame rinkti šiukšlių, nors ta teritorija mums nepriklauso. Tai važiuojame į vaikų globos namus, bendraujame su ten gyvenančiais vaikais. Norime ne tik patys susitelkti, bet ir duoti ką nors gero aplinkiniams. Juk tiek, kiek duodi, paprastai gauni su kaupu“, – aiškina p. Degutis, kuris yra vienas iš įmonės savininkų. Tarp įmonės vertybių yra pažymėtas siekis, kad darbe visi jaustųsi vienodai gerai – tiek darbdavys, tiek kiekvienas darbuotojas. Būtent pagal vertybes, o ne pagal patirtį ir atsirenkami nauji darbuotojai. Kol kas, p. Degučio teigimu, tokia strategija pasitvirtina, nes pakeisti jau susiformavusius žmonių įpročius yra gerokai sunkiau nei suteikti tinkamas sąlygas jiems formuotis. Šaltinis: www.vz.lt